الإثنين 16 سبتمبر 2024
الايام المصرية
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى

عبدالله السعيد: نصحت رمضان يركز في اللعب ويسيبه من كلام الجماهير

عبدالله السعيد ورمضان
عبدالله السعيد ورمضان صبحي

تحدث عبدالله السعيد  لاعب الزمالك حاليًا، عن نصيحته لرمضان صبحي وخبراته في الملاعب في برنامج الكورة مع فايق على قناة إم بي سي مصر2 تقديم إبراهيم فايق.

قال عبدالله السعيد:"خبراتي في الملاعب ومع المدربين الكبار فرقت معايا في نظرتي جوا الملعب، بدأت أقوم بدور المدرب نوعًا ما بدي تعليمات وأتكلم مع اللاعيبة وأنصحهم باللي المفروض ينفذوه، انا مرتاح مع جوزيه جوميز بنسبة كبيرة هو مدرب كويس وأظهر قدراته الكبيرة قدام الناس كلها".

واصل عبدالله:"بعمل شغلي بأحسن شكل لكن أحب الاحترام، بنفذ تعليمات المدرب لكن لازم يكون في احترام من المدرب معايا ويديني حقي الخاص خصوصا لو عملت حاجة أول مرة أقوم بيها في الملعب".

أردف عبدالله:"طريقة لعبي انا وناصر ماهر الاستحواذ على الكورة والسيطرة عليها، عارفين امتي نهدي اللعب وامته نسرع الرتم، متشوق للسوبر الأفريقي امام الأهلي مباراة كبيرة بين ناديين كبار هتكون مباراة ممتعة وأتمني نحقق المكسب".

قال عبدالله:"المباراة قبل ما تبدأ حاجة وبعدما تنطلق حاجة تانية، محمد صلاح من أقرب صحابي هو وحجازي كان بينا صداقة كبيرة، بحب أفصل في أجازتي الخاصة عن الكورة وأرتاح بس وأسترخي علشان أجهز للموسم الجديد، فلازم أبعد نفسي عن الكورة وأركز مع أسرتي أعوضهم عن غيابي فترات كبيرة من الموسم".

واصل عبدالله:"رمضان نصحته يركز في الملعب ويبعد عن الجمهور، لإن الجمهور هيبعدك عن حلمك أهم حاجة انك تحقق اللي انت بتحلم بيه بس، الجمهور فرق بشكل كبير ان بيراميدز ميحققش بطولات، أوقات اللاعيبة مش بتلاقي دافع لإن ملهمش جمهور مع الفريق".

موقع الأيام المصرية، يقدم لكم تغطية شامل ومتنوعة لكافة الأخبار والأحداث المحلية والعالمية، فى شتى المجالات، السياسية، الاقتصادية، الاجتماعية، الرياضية، الفنية، ونرصد لكم الخدمات الهامة سعر الذهب، سعر الفضة، سعر اليورو، سعر الدولار، سعر الدينار الكويتي، سعر الريال السعودي.

تم نسخ الرابط