الإثنين 16 سبتمبر 2024
الايام المصرية
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى

تريزيجيه: حسام حسن يعامل الجميع بطريقة جيدة واصابة صلاح كانت خطيرة

تريزيجيه
تريزيجيه

تحدث محمود حسن تريزيجيه لاعب طرابزون سبور التركي ومنتخب مصر، عن حسام حسن وعلاقته بلاعبي المنتخب واصابة محمد صلاح في بطولة أمم إفريقيا الاخيرة، في برنامج الكورة مع فايق ومقدمه إبراهيم فايق على إم بي سي مصر2.

قال تريزيجيه:" حسام حسن بيكلمنا كلنا وعنده اللاعب اللي ملعبش أهم من اللي لعب، وعايز يحقق نجاح كبير مع منتخب مصر وهو قادر على الموضوع دا واحنا هنساعده على الموضوع دا".

وواصل تريزيجيه:"مرموش وصلاح وانا كلنا اخوات وبنساعد بعض، بنشيل بعض في أوقات كتير اللي مش بيكون في مستواه غيره بيشيله وبيحاول يساعده يسجل، محمد صلاح قائد ملهم بشكل كبير وبيجمعنا ويشجعنا كلنا وبيقف في صفنا دايمًا".

أردف محمود حسن:"إصابة صلاح كانت صعبة كنا فاكرنها سهلة في الأول بس الموضوع طلع أكبر مما كنا نتخيل، ولو كان استمر مكانش هيلحق أي ماتش مع المنتخب، علشان كده حاول يسافر يتعالج في ليفربول على أمل يلحقنا في باقي البطولة".

موقع الأيام المصرية، يقدم لكم تغطية شامل ومتنوعة لكافة الأخبار والأحداث المحلية والعالمية، فى شتى المجالات، السياسية، الاقتصادية، الاجتماعية، الرياضية، الفنية، ونرصد لكم الخدمات الهامة سعر الذهب، سعر الفضة، سعر اليورو، سعر الدولار، سعر الدينار الكويتي، سعر الريال السعودي.

تم نسخ الرابط