الإثنين 16 سبتمبر 2024
الايام المصرية
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى

لأول مرة في مصر تأمين على أبطال مسلسل أزمة ثقة (فيديو)

فريق عمل مسلسل أزمة
فريق عمل مسلسل أزمة ثقة

فريق مسلسل أزمة ثقة اللي بيقوم ببطولته نجلاء بدر ومنة فضالي إتأمن عليهم برقم خيالي ودي حاجة أول مرة تحصل في مصر إن فريق عمل فني يتعمله تأمين .

رشا العصفور منتجة المسلسل اتعاقدت مع شركة من شركات التأمين وعملت عقود تأمين رسمية لكل فريق العمل سواء ممثلين ومصورين وعمال وأي حد يشارك في المسلسل واللي وصل عددهم لـ 100 شخص ووصل قيمة التأمين لنص مليون جنيه.

 لو أي حد حصله حاجة أثناء تصوير المسلسل أما بقى في حالة لا قدر الله إن يحصلهم حاجة بشكل جماعي هتوصل قيمة التأمين لـ 3 مليون جنيه.
رشا بتتمنى إن الفكرة تنتشر في عالم الإنتاج الفني المصري وتتعمم في شركات الإنتاج سواء المسلسلات أو الأفلام علشان اللي بيحصل للعمال والفنانين وقت التصوير من غير يكون ليهم تأمين ووقتها العامل بيضطر يعالج نفسه على حسابه وممكن يتكلف أرقام كبيرة أو ميبقاش قادر على مصاريف العلاج.

موقع الأيام المصرية، يقدم لكم تغطية شامل ومتنوعة لكافة الأخبار والأحداث المحلية والعالمية، فى شتى المجالات، السياسية، الاقتصادية، الاجتماعية، الرياضية، الفنية، ونرصد لكم الخدمات الهامة سعر الذهب، سعر الفضة، سعر اليورو، سعر الدولار، سعر الدينار الكويتي، سعر الريال السعودي.

تم نسخ الرابط