الإثنين 16 سبتمبر 2024
الايام المصرية
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى

سمية الخشاب: "ريحوا دماغكم هتتعبوا وتسهروا ومش هتشتغلوا بالشهادات"

سميه الخشاب
سميه الخشاب

سمية الخشاب تشجع طلاب الثانوية العامة: "ركزوا في مستقبلكم ولا تحزنوا على أي فشل"

شجعت الفنانة سمية الخشاب طلاب الثانوية العامة بمناسبة ظهور النتيجة ، قائلة: "روقوا وانبسطوا، محدش واخد منها حاجة. هتنجحوا وتتخرجوا وهتلاقوا نفسكم بتشتغلوا في مجال تاني خالص ملوش علاقة بشهادتكم." وأكدت الخشاب أن الأهم هو التركيز والنجاح في المستقبل، وليس فقط الشهادة الأكاديمية.

وتوجهت الخشاب بالتهنئة للطلاب قائلة: "مبروك يا حبايبي، وربنا يفرحكم، واللي منجحش السنة دي يعوض السنة الجاية." وأضافت أنها تتمنى لهم النجاح والفرح، وأنهم لا يجب أن يشعروا بالإحباط إذا لم يحققوا النجاح هذا العام، فالمستقبل لا يزال أمامهم وهم لا زالوا صغارًا.

وتابعت الخشاب: "أهم حاجة التركيز في المستقبل. بحبكم أوى، ومش جديد عليا أني أتكلم معاكم." وأشارت إلى أنها تتابع الطلاب منذ فترة الامتحانات، وقالت لهم: "يا حبايبي الجو حر، ملخصات إيه،وبتاع ايه، اسقطو وخلاص."

سمية الخشاب معروفة بدعمها المستمر للطلاب، حيث تقوم كل عام بكتابة رسائل تشجيع على صفحتها الرسمية، مبدية تفاؤلها ودعمها للأجيال الجديدة لتحقيق أحلامهم. وقد لاقى كلامها هذا العام تفاعلًا إيجابيًا من الجمهور، حيث أعرب العديد منهم عن تقديرهم لنصائحها، مؤكدين أنها خففت عنهم التوتر والضغوط.

تم نسخ الرابط