الإثنين 16 سبتمبر 2024
الايام المصرية
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى
رئيس التحرير
رضـــا حبيشى

بطلة "عيلة أتعملها بلوك": مفيش مشاهد مسيئة لو أنتوا شوفتوها ابعتوهالي (حوار)

أنجيليكا أيمن
أنجيليكا أيمن

عيلة اتعملها بلوك، حلت الفنانة أنجيليكا أيمن بطلة مسرحية عيلة اتعملها بلوك ضيفه على الأيام المصرية، وعبرت عن رأيها في بعض الإنتقادات التي وجهت لـ مسرحية "عيلة اتعملها بلوك" بطولة الفنان محمد صبحي.

وخلال السطور القادمة تستعرض الأيام المصرية أبرز تصريحات بطلة المسرحية الفنانة أنجيليكا أيمن.

أنجيليكا أيمن

قالت الفنانة أنجيليكا أيمن خلال حوارها مع الأيام المصرية ردًا على منتقدي المسرحية، التي وصفوا بعض مشاهدها بأنها مسيئة وتتضمن بعض الألفاظ البذيئة والإيحاءات: "أنا مشوفتش المشاهد دي، لو أنتوا شوفتوها أبعتوهالي".

أنجيليكا أيمن: إللي بيحارب الإسفاف هو إللي بيتحارب

وتابعت الفنانة أنجيليكا أيمن قائله: "النجاح بقى للأعمال إللي فيها إسفاف، وإللي بيحارب الإسفاف هو إللي بيتحارب".

وأضافت: "الأستاذ محمد صبحي بيحرص دايمًا على كل لفظ في أعماله، ولو هنقارن المسرحية بإللي بنشوفه في المسلسلات، فهي متناولتش أي لفظ خارج، وأعمال الأستاذ دايمًا بتتناول الجوانب السياسية والأخلاقية والتربوية والفكرية".

بطلة مسرحية "عيلة أتعملها بلوك"

أنجيليكا أيمن: فيه علامات استفهام كتير حول عرض المسرحية

وأستنكرت الفنانة أنجيليكا أيمن من موعد عرض المسرحية، ولكنها رفضت الرد مكان الفنان محمد صبحي وقالت: "مقدرش أرد مكان الأستاذ محمد صبحي، لكن فيه علامات استفهام كتير حول عرض الحلقة، وكل طاقم عمل المسرحية، أتفاجئ بوقت عرض المسرحية، معرفش الأسباب الحقيقية للي حصل، لكن ده أحزننا كلنا، وفريق العمل مستاء من توقيت عرض المسرحية، وناس كتير مقدرتش تسمع المسرحية، وإللي سمعوها معرفوش يكملوا".

أنجيليكا أيمن بطلة مسرحية "عيلة أتعملها بلوك"

بطلة مسرحية "عيلة أتعملها بلوك": الحملة الممنهجه على الأستاذ ساذجة وتافهه

وعبرت عن استيائها من الهجوم الشديد على الفنان محمد صبحي فقالت: "الهجوم لم يكن على المسرحية، ولكن كان على شخصية الأستاذ محمد صبحي، والحملة الممنهجه إللي حصل كانت ساذجة وتافهه، يعني في خلال ساعتين كان فيه حوالي 15 بوست هجوم على الفنان".

وتابعت: "شوفوا المسرحية وأنتوا هتعرفوا أحنا نقدر نضيف إيه للفن، ولو أستغلنا مواهب ممثلين المسرح بشكل جيد، ممكن يغير شكل السينما في مصر".

وأبدت أنجيليكا أيمن رأيها في بعض الأعمال الفنية الموجود على الساحة حاليًا وقالت: “فيه ممثلين كثير أوي على الساحة ناجحين جدًا، ومسلسل "موضوع عائلي"، و"حالة خاصة" أنجح الأعمال الدرامية على الساحة".

تم نسخ الرابط